نقش برجسته هاي برم دلك هدف تيراندازي قرار دارند!
مطلب از ایسنای فارس است.
هيچ گردشگري نمي تواند از مجموعه منحصر به فرد برم دلك ديدن كند
دبير شوراي عالي توسعه گردشگري فارس با انتقاد از وضعيت اسفناك منطقه برم دلك در شيراز گفت: مجموعه ساساني برم دلك يكي از آثار ارزشمند و فاخر شيراز است اما متاسفانه به دليل بي توجهي به اين مجموعه برخي افراد با تفنگ بادي نقش برجسته هاي اين اثر تاريخي را هدف قرار داده و به اين نقش برجسته ها شليك مي كنند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، امير سبوكي در جلسه شوراي عالي گردشگري فارس، با اشاره به اينكه مجموعه برم دلك تنها اثر دوره ساساني در شيراز است گفت متاسفانه اين مجموعه هنوز به جاذبه گردشگري تبديل نشده و هيچ گردشگري نمي تواند از اين مجموعه منحصر به فرد ديدن كند.
بافت تاريخي شيراز پر از معتادان پر خطر است
چند نرخي شدن اماكن تاريخي و گردشگري شيراز از اقامت گردشگران كاسته است
وي سپس به نبود امنيت در بافت تاريخي شيرازاشاره كرد و گفت: بافت تاريخي شيراز پر از معتادان پر خطر است و آنها مسيرهاي گردشگري بافت را قرق كرده اند،به نحوي كه در حال حاضر امنيت مناسب براي گردشگران داخلي و خارجي در اين مناطق وجود ندارد.
سبوكي همچنين به يكسان سازي نرخ ورودي اماكن تاريخي در شيراز تاكيد كرد و گفت: چند نرخي شدن اماكن تاريخي و گردشگري شيراز موجب شده از مدت اقامت گردشگران ورودي به فارس كاسته شود.
بنا بر گفته رئیس انجمن صنفی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان فارس، آژانس هاي كشوربازديد از نارنجستان قوام،باغ ارم و مسجد نصير الملك را از برنامه تورهاي خود خذف كرده اند كه اين مسئله باعث شده يك شب اقامت گردشگران در شيراز كم شود.
سبوكي ادامه داد: نرخ ورودي باغ ارم و نارنجستان قوام براي گردشگران خارجي 4 هزار تومان و براي گردشگران ايراني 700 تومان است كه همين مسئله در كاهش اقامت گردشگران در شيراز موثر است.
دانشگاه شيراز با تعطيلي چند ساعته باغ ارم و نارنجستان قوام با منافع استان بازي مي كند
وي با اشاره به اينكه مكان هاي ياد شده زير نظر دانشگاه شيراز است خواستار اصلاح قوانين مربوط به اين مكان ها از سوي اين دانشگاه شد و گفت: متاسفانه دانشگاه شيراز با تعطيلي چند ساعته باغ ارم و نارنجستان قوام و همچنين دو نرخي بودن بليت ورودي اين اماكن با منافع استان بازي مي كند كه جا دارد هرچه سريعتر به اين موضوع رسيدگي شود.
رئیس انجمن صنفی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی استان فارس در ادامه به مشكلات اين صنف پرداخت و گفت: فارس 700 راهنماي گردشگري دارد واما علي رغم اينكه از آنها به عنوان سفيران فرهنگ ياد مي شود،زير پوشش هيچ بيمه اي قرار ندارند، در صورتي كه فقط با اختصاص 25 ميليون تومان زير چتر حمايتي بيمه قرار مي گيرند.
دومين هتل سنتي در بافت تارخي شيراز دهه فجر افتتاح مي شود
بنا بر گزارش خبرنگار ايسنا در اين جلسه همچنين دكتر محمد رضا بذرگر مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري فارس با تاييد سخنان دبير شوراي عالي توسعه گردشگري استان در رابطه با مشكل دو نرخي بودن اماكن تاريخي و گردشگري شيراز،گفت: در يكي از جلسات كارگروه گردشگري استان كه در سال گذشته برگزار شد،مققر گرديد ورودي تمامي اماكن تاريخي و گردشگري فارس بنا بر نرخ مصوب باشد اما متاسفانه دانشگاه شيراز اين موضوع را رعايت نمي كند و دلايل خاصي هم ارائه مي دهد.
وي نيز وضعيت اسفناك مجموعه برم دلك را تاييد كرد و گفت: اين اثر تاريخي روز به روز در حال تخريب است و تنها راه برون رفت آن نيز تملك زمين هاي اطراف مجموعه است.
وي تصريح كرد: زمين هاي اطراف مجموعه مالك خصوصي دارد و چنانچه بتوانيم اين زمين ها را تملك كنيم برم دلك از اين وضعيت نجات يافته و شيراز صاحب يك مجموعه گردشگري منحصر به فرد خواهد شد.
مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري فارس، همچنين به تغيير كاربري بناهاي تاريخي در بافت قديم شيراز اشاره كرد و گفت: دومين هتل سنتي در بافت تارخي اين كلانشهر در دهه فجر افتتاح مي شود.
فروش تپه و كوه در شيراز پديده بسيار نادري است!
بنا بر گزارش خبرنگار ايسنا استاندار فارس نيز پس از اين اظهارات عنوان كرد: نرخ ورودي اماكن تاريخي و گردشگري شيراز مورد بررسي قرار مي گيرد و در رابطه با آن تصميم نهايي خواهيم گرفت.
رئيس شوراي عالي توسعه گردشگري فارس همچنين خواستار برآورد ارزش تملك زمين هاي اطراف مجموعه تاريخي برم دلك شد و گفت: اداره كل ميراث فرهنگي فارس نسبت به برآورد هزينه تملك اين اراضي اقدام كند تا بتوانيم حريم برم دلك را آزاد كنيم.
وي با انتقاد از خريد فروش اراضي منطقه برم دلك در شيراز گفت:فروش تپه و كوه در شيراز پديده بسيار نادري است و اين مسئله بايد مورد بررسي قرار گيرد.
انتهاي پیام


